LEENZE Kitchen's CALENDAR

 photo lamanutama.jpg... photo termadansyarat.jpg... photo caratempahan.jpg... photo borangtempahan.jpg

Monday, November 5, 2012

Durian Crepe - NEW


Latest produk dari Leenze Kitchen, Durian Crepe yg tengah hangat sekarang. Ini adalah hasil kelas menimba ilmu dalam kelas Durian Crepe yg saya hadiri semalam. Jgn tak percaya, punya la top Durian Crepe ni sampai kehadirannya penuh kontrovesi ye.

Mungkin tak ramai tahu tentang pembuatannya yg mana saya akui kita boleh dapatkan resepi2 dari internet, kalau google je mmg boleh dpt.

Tapi resepi yg sy belajar tak sama sekali dengan yg ada di internet sebab pembuatan kulitnya sahaja memerlukan campuran 5 jenis tepung dan tiada langsung tepung gamdum. Hasil campuran 5 jenis tepung ini, menghasilkan kulit/crepe yg sangat lembut. Walaupun disimpan dalam peti ais sehingga 3 hari, masih tetap lembut.

Tentang isi pula, mungkin ada kelainan dari beberapa Durian Crepe yg ada. Mostly isi campuran durian diasingkan dari filling fresh cream. Durian Crepe dari Leenze Kitchen, isi durian di adun sebati dengan fresh cream dan special custard filling. Hasilnya, filling yang sepenuh nya berperisa durian dan sangat creamy. Sebab tu kalau makan sejuk2 lagi bertambah sedap, ada yg kata macam aiskrim durian. Apa-apa pun, terpulang pada cita rasa masing. 

Leenze Kitchen menggunakan durian Musang King sebagai pilihan utama dan ini bergantung pada pasaran. Kalau tiada, D24 ada lah pilihan seterusnya. Yang pasti, semuanya mestilah dari yg terbaik... :)

Kalau teringin nak cuba, boleh dapatkan Durian Crepe dari Leenze Kitchen sbb sekarang ni sy Open Order utk collection hujung minggu ini SABTU dan AHAD. 



 



PROMO
Durian Crepe
1pack (5pcs) @ RM10 
Collection: 
10/11/2012 Saturday - Sri Gombak / Giant Batu Caves@ 3pm
11/11/2012 Sunday - Tesco Ampang @ 3pm

Call/SMS/Whatsapp:  
0123304668
Pls indicate: Name, Quantity, Collection Day

Thanks!

No comments:

Post a Comment